گزارش گردهمایی جشن نوروزی و آغاز به کار بنیاد فرهنگی آرمان

بیش از ۲۰ سال است که دکتر ساموئل دیان، به مناسبت نوروز، جشن و گردهمایی هایی برگزار می کند. در گردهمایی سال پیش، دکتر دیان و یاران او وعده پا گرفتن یک نهاد فرهنگی را داده بودند. خوشبختانه توفیق یار شد و در ماه های اخیر پس از آماده کردن مقدمات، مراحل قانونی آن انجام پذیرفت و «بنیاد فرهنگی آرمان» به عنوان یک مؤسسه غیر انتفاعی به ثبت رسید و قرار شد همزمان با جشن نوروزی امسال، موجودیت بنیاد، اعلام شود.
این کار انجام پذیرفت و در ۲۷ مارچ ۲۰۱۶ ، جشن نوروز سال ۱۳۹۵ و آغاز به کار بنیاد در شهر انسینو (کالیفرنیا) با شکوه تمام برگزار گردید. در این جشن که با شرکت دویست نفر برگزار شد، اکثر مدیران و دست اندرکاران رسانه های گروهی ، فعالین اجتماعی و سیاسی کالیفرنیا شرکت داشتند.
مراسم با سرود «ای ایران» و اعلام برنامه توسط دکتر حسین حقیقی آغاز شد. پس از آن دکتر ساموئل دیان بنیادگذار آرمان در مورد نقش این بنیاد و فعالیت های آینده آن در توسعه فرهنگ و ادب ایران سخن گفت. سپس دکتر ناصر انقطاع درباره تاریخ و فلسفه نوروز ، دکتر مهدی سیاح زاده در مورد سازمان و برنامه های آینده بنیاد و دکتر نصرت الله ضیایی در باره فصلنامه جدید الانتشار «آرمان» بیاناتی ایراد کردند. در پایان سخنرانی ها ، آقای جهانگیر صداقت فر اشعاری از سروده های خود را خواند و سپس برنامه های هنری توسط آقای احمد آزاد و ارکستر همراه ایشان به سرپرستی آقای جمال اسفندیاری اجرا شد و قطعاتی نیز آقای مروژان ویلونیست بین المللی نواخت که مورد توجه بیشتر مهمانان غیر فارسی زبان قرار گرفت. (مشروح این برنامه در ویدیو ضبط شده که در سایت ما موجود است)
بنیاد فرهنگی آرمان یک مؤسسه غیر انتفاعی ، فرا سیاسی و فرا مذهبی است که به قصد توسعه فرهنگ و ادب ایران و دادن آموزش و آگاهی بیشتر برای جوانان تشکیل شده است که با راه اندازی وب سایت www.armanfoundation.com و انتشار فصلنامه ادبی ، علمی و تحقیقی «آرمان» خدمات خود را آغاز کرده است و در آینده نزدیک نیز با تشکیل کلاس ها و دوره های آموزشی ادب و فرهنگ ایران، تاریخ ایران و جهان و فلسفه و عرفان و برگزاری سمینار ها و گردهمایی های مختلف به خدمات فرهنگی خود ادامه خواهد داد.
هیات مدیره این بنیاد عبارتند از: دکتر ساموئل دیان، دکتر مهدی سیاح زاده ، دکتر ناصر انقطاع، ، دکتر نصرت الله ضیائی و دکتر حسین حقیقی . هریک از اعضای هیأت مدیره برای پیشبرد هدف های بنیاد ، مسئولیت خاصی را به شرح زیر بر عهده گرفته اند:

آقای ساموئل دیان : رئیس هیات مدیره و مدیر عامل
آقای حسین حقیقی : مسئول امور اداری و روابط عمومی
آقایان نصرت الله ضیایی و ناصر انقطاع: سردبیران انتشارات بنیاد
آقای مهدی سیاح زاده : مسئول هیات تحریریه و انتشارات بنیاد

بنیاد فرهنگی آرمان متعلق به همه ایرانیان است و با کمال خوشوقتی و امتنان، همکاری تمامی علاقمندان به فرهنگ و ادب ایرانی را پذیرا است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *