معرفی کتاب پدیدارشناسی سانسور

معرفی کتاب

انتشارات نگاه معاصر در تهران، به تازگی کتاب پدیدارشناسی سانسور، مجموعه مصاحبه های شاهرخ تندرو صالح با پروفسور گوئل کهن، دانشمند و محقق ساکن لندن را منتشرکرد.
انجمن روابط عمومی ایران در معرفی این کتاب نوشته است:
“کتاب پدیدارشناسی سانسور (شناخت مؤلفه‌های سانسور در رسانه‌های همگانی) در گفت‌وگو با پروفسور گوئل کهن و به کوشش شاهرخ تندروصالح، تحقیقی یگانه است که به غیر از عموم مردم و علاقه‌مندان و کارگزاران رسانه‌های همگانی و اهل قلم و بیان تصویر، برای دانشجویان و محققان رشته‌های علموم سیاسی، ارتباطات، تاریخ، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی اجتماعی، مدیریت فرهنگی، اقتصاد و مدیریت توسعه نیز منبعی بسیار آموزنده و مفید به شمار می‌آید و زمینه‌ساز تفکر و انگیزش است.
“در این کتاب به جز متن اصلی، دو پیوست نیز فراهم آمده است؛ در پیوست یکم که پروفسور کهن در قالب کاریکاتورهای برگزیده، به عنوان مکمل بر نظریات خود و ابعاد و مؤلفه‌های سانسور و ساختار عملی سانسور در کشورها فراهم آورده، برای نخستین بار در ایران، زوایای دیگری از سانسور را که ناتوانی نوشتار و گفتار، مانع بروز آنهاست، آشکار می‌کند و شفافیت می‌بخشد.
“هدف از ارائه این پیوست، پرکردن شکاف احتمالی در بخش اصلی کتاب است که به اعتقاد وی هنوز متن کاملی نیست، به ویژه مبحث مربوط به «سانسور اینترنتی» که می‌باید به نوبه خود با توجه به مختصات دنیای ارتباطات مجازی و الزامات خاص، به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرارگیرد
پیوست دوم، منبع مکمل دیگری از مباحث مربوط به نظام‌های حکومتی و نحوه برخورد دولت‌ها با آزادی و مرزهای سانسور مطبوعات و سایر رسانه‌های همگانی است. پیوست مزبور به طور خلاصه، ارزیابی و رده‌بندی ۱۶۷ کشور در این زمینه را در سال ۲۰۱۵ میلادی نمایان می‌سازد. این جدول منبع مناسبی است درجهت تجزیه و تحلیل سیستم‌های حکومتی و نقش رده‌بندی رژیم‌ها و کارکردهای سیاسی در بستر مدیریت دولت‌ها، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای”.
این کتاب در قطع رقعی و با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان توسط نشر نگاه معاصر (وابسته به مؤسسه پژوهشی نگاه معاصر) راهی بازار نشر شده است.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *